Walteren

Lieve schat,

Het is de hoogste tijd om een nieuw woord toe te voegen aan jouw wonderlijk woordenboek. Deze keer is mijn keuze gevallen op “Walteren”. Je begrijpt er natuurlijk helemaal niks van en dat hoeft ook niet. Eigenlijk is Walteren geen woord maar een begrip, het geeft een stukje kwaliteitstijd aan die ik samen met je nodig heb om je weer een klein momentje helemaal voor mezelf te hebben. Vorige week was mij een uurtje Walteren gegund, en geloof me daar kan ik weer dagen op verder.

Het is donderdagavond na het dansen, op de woongroep is een ontspannen sfeer; er worden grapjes gemaakt en er wordt gelachen. Dat neem jij natuurlijk snel over en dat doet je zichtbaar goed. Samen met je begeleidster ben ik bij je in de badkamer voor de laatste zorg voordat je kan gaan slapen. Uitkleden, tanden poetsen, verschonen en pyjama aan. Ik verbaas me erover dat je het aankan, veel mensen in de badkamer en ook nog een open deur waardoor er van alles voorbij komt en je alle geluiden oppikt. Het doet je niks, je laat je heerlijk verzorgen en helpt goed mee als je moet draaien op de badbrancard. Dan is het tijd voor transport, in de tillift hang je en wordt je door de gang naar je bed gereden, en ook tijdens deze rit geen enkele vorm van protest of geluiden van onvrede. Je lange lijf past met moeite door de toch wel smalle ingang van de bedbox, een noodzakelijk kwaad om je tegen vallen te beschermen en dan klop je met je hand op je bed zoals ik het herken van vroeger toen ik bij je in bed mocht liggen voor een kort knuffelmoment. Je knuffel in je nek, op je buik in bed en ik op een klein randje ernaast, alsof de tijd heeft stilgestaan, alsof er geen jaren voorbij zijn gegaan. Mijn hart maakt een sprongetje van geluk, Walteren op z’n allermooist. Ik snuffel in je nek alsof ik het moment dan langer vast kan houden, ik kus je jonge mannengezicht en kijk heel diep in je ogen, en heel even is er een moment van echte verbinding, mijn zoon en ik. Mijn liefde voor jou kent geen grenzen, ik hou van je in een kringetje, zonder begin of eind.
Walteren gaat vanaf nu regelmatig terug komen, ik heb het nodig.
When the sun goes down, and the band won’t play, I always remember us this way…….. ❤

Dit bericht werd geplaatst in 1000 kleuren blauw. Bookmark de permalink .

3 reacties op Walteren

  1. joop zegt:

    je hebt het weer mooi verwoord Ada

  2. Mrs. T. zegt:

    Wat heerlijk dat je dit moment had. Mooi werkwoord ook.

  3. San zegt:

    Momenten om te koesteren.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.